Loading...

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΓΙΑΝΝΗ ΝΙΚΟΥ

Βιογραφικό Ιωάννης Νίκου
biography ioannis nikou

Ο Γιάννης Νίκου, σπούδασε ζωγραφική στην Σχολή Καλών Τεχνών Αθηνών, από το 1965 ως το 1970, με δασκάλους τους Γ. Μαυροειδή, Ν. Νικολάου  και Γ. Μόραλη στη ζωγραφική και την Έλλη Βοϊλα στο ψηφιδωτό. Εκείνη την περίοδο σπούδασε παράλληλα υποκριτική και σκηνογραφία στη Σχολή Θεάτρου και Κινηματογράφου Αθηνών, καθώς και κλασσική κιθάρα. Ασχολήθηκε επίσης με την τοιχογραφία κι έκανε σκηνογραφίες και κοστούμια για θεατρικές παραστάσεις.

Μεταξύ διαφόρων διακρίσεων:

Το 1982  κατόπιν διαγωνισμού, επιλέχθηκε να εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην έκθεση της ΕΟΚ «150 νέοι ζωγράφοι της Κοινότητας». Το 1984, ο Δημήτρης Αρβανίτης παρουσίασε το έργο του Γ.Νίκου στην ταινία «Ο σουρρεαλισμός στην Ελληνική ζωγραφική», που πήρε το α’ βραβείο ταινίας μικρού μήκους στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Το 1985, όταν πια ζει στην Ιταλία, η Νομαρχία της Umbria και το υπουργείο Τουρισμού, τον βραβεύουν για την δουλειά του και το 1987 η Διεθνής Επιτροπή Τέχνης του Lugano του απονέμει τον τίτλο του magister και περιλαμβάνει το έργο του στην ειδική έκδοση «Πρωταγωνιστές της Ιταλικής Τέχνης» Το 1988 συμμετέχει στην VII Ευρωπαϊκή Biennale στην Ρώμη,όπου του απονέμεται και το βραβείο σχεδίου. Τον ίδιο χρόνο, βραβεύεται στην Γένοβα με ειδικό βραβείο από την UNICEF. Έχει παρουσιάσει ως τώρα το έργο του σε πολλές ατομικές εκθέσεις στην Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Βρυξέλλες, Μιλάνο, Μπρέσια, Γένοβα, Ρώμη, Τορόντο. Συμμετείχε επίσης σε ομαδικές στην Βασιλεία, Παρίσι, Σπολέττο, Τόντι, Ρώμη, Τορίνο, Σαβόνα, Μάλτα, Ν.Υόρκη, Τορόντο, Αμβέρσα και Λευκωσία.

      Εκτενείς αναλύσεις και αναφορές για το έργο του γίνονται σε λεξικά και βιβλία τέχνης, ενώ πίνακές του υπάρχουν σε Μουσεία και ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

      Από την Ιταλία επέστρεψε για να πραγματοποιήσει ένα παλιό του όνειρο, αν και άνθρωπος της μεγαλούπολης: την δημιουργία ενός δικού του χώρου μέσα στην φύση, όπου ζει και ζωγραφίζει μέσα σε ιδανικές συνθήκες.

   Στο έργο του, συναντάμε μια ιδιαιτερότητα ασυνήθιστη  για την εικαστική πραγματικότητα. Ευρύτατη θεματολογία κατανεμημένη σε ενότητες, που φιλοτεχνούνται χρονολογικά παράλληλα και δεν αποτελούν διαφορετικές περιόδους του καλλιτέχνη. Αυτές οι θεματικές ενότητες είναι: o “ Παγανιστικός – Αλληγορικός Κύκλος ”, ο “ Ρομαντικός Κύκλος ”, “ o Kόσμος των Αγγέλων ”, ο “ Bιβλικός Κύκλος – Αποκάλυψη ”, ο “ Μεσαιωνικός Κύκλος ”, ο “ Μυθολογικός Κύκλος ”,  ο “ Ιστορικός  Κύκλος ”, οι “  Θαλασσογραφίες  και Ναυμαχίες ”,ο “ Μοντέρνος Κύκλος ”, τα “ Πορτραίτα ” και τέλος τα “ Έργα με μολύβι ”.

      Εξέχοντα ρόλο στη ζωγραφική του έχει το σχέδιο, που το χειρίζεται με τόση δύναμη και επιδεξιότητα, ώστε έργα αποκλειστικά φτιαγμένα με μολύβι να έχουν την σημαντική μιας ελαιογραφίας, όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν  ιστορικοί τέχνης που έχουν μελετήσει τη δουλειά του. «…παλμικό, υπερευαίσθητο, κινητικό, το σχέδιο του Γιάννη Νίκου εξασφαλίζει πολύ γερά θεμέλια στα λάδια του, ανακηρύσσοντας τον συγχρόνως μεγάλο μαίτρ». (Δρ. Ντόρα Ρογκάν, ιστορικός Τέχνης, «Art and Living», Αθήνα 1996).